Alla inlägg under september 2007

Av Catrin - 7 september 2007 17:21

Nu var det dags för kräftfiske, dock inte i havet utan i en liten sjö nordöst från Phoenix. Vi åkte fr Phoenix 38 grader för att på vägen i bergen bara ha 13 grader(var tvungen att ta ner rutan och känna på lite kallt).

När vi kom fram var det underbart att få sätta på sig jeans(får fortf på mig dem) och tjocka goá tröjor!! Sen var det dags för barnen att få springa lösa tillsammans med andra svenska killar, och det var skönt för dem, de har ju inte sprungit fria sedan i Sverige...

Det var skönt att komma bort lite, och som Ni ser på bilderna så var man tvungen att skrubba kräftorna eftersom de var fulla med dy.

Vi var några tjejer som skulle få rent en stor låda där kräftorna skulle ligga i under natten, och vi fick till order att den skulle vara klinisk ren. Vad använder man då?! Jo, vi tog naturligtvis någons sprit och gjorde rent med.... Alla tyckte att kräftorna var goda kvällen efter.

Av Catrin - 2 september 2007 22:49

Hej,


Här kommer nu äntligen en bild på hela familjen, och den är vid Montezumas Castle. Som Ni ser så bodde verkligen folk i berget. Jag är i alla fall glad att jag lever på 2000-talet!

Vi var också vid samma tillfälle i Sedona, där bergen är härligt röda, och där man kan åka "slide rock", vilken var en häftig upplevelse för de som ville (jag testade inte detta...)och Albin tyckte nog att det var lite FÖR häftigt, dock njöt min man och min store son hela tiden.


Ovido - Quiz & Flashcards