Alla inlägg under april 2009

Av Catrin - 27 april 2009 23:55

Imorse när jag lämnat barnen så åkte jag mot Thunderbird Park för att hika/springa i berget.

Det berget har ganska många besökare och därför vågade jag mig dit trots att ormarna nu kommit fram.

Hade på iPoden som vanligt när jag mötte en man som sa ngt och pekade upp mot berget.....sa han att det var ormar?!? Jag skyndade på stegen regält och jag hade en äldre man i sikte som var före mig.

Drog ur ena hörluren så att jag skulle ha en chans att ev höra om någon orm ville ta samma trail som jag.

Helt plötsligt möter jag en man på cykel och jag kan lova att han var minst 50+ helt fokuserad, ja, det får man verkligen hoppas för att jag själv kan få upp farten lite väl mycket i nedförsbackar och på det hinna göra en tvärsväng. Jag måste säga att jag verkligen beundrar honom, för det är ingen lätt trail och den är ibland trång, regält brant och stenig.

När jag nästan var framme så fick jag även veja för två hästar som kom gående, inte själva då, men ändå.....

Kul att se annat i berget någongån:-)

Av Catrin - 26 april 2009 23:50

Äntligen var det dags för årets avslutningsparty för soccerteamet!!

Skulle egentligen varit redan för några veckor sedan, men de flesta tyckte att det var lite för kallt så det sköts upp till igår Söndag.

Vi var på Cibola Vista som är en resort och spa som ligger endast max 5 minuter från där vi bor. En familj från teamet är medlemmar där så igår var vi alla medbjudna.

Varmt och skönt och barnen var i poolen mest hela tiden och bara hade kul tillsammans.

Nu ser vi framemot nästa säsong, fast innan dess skall det göras TryOuter och barnen skall komma med i ngt lag.

Av Catrin - 24 april 2009 00:02

Ja, så var ju då nästan lingonen slut efter att ha bakat det populära brödet några gånger. Fick ett tips om att Safeway hade lingon, men de hade visst slutat ta in det...typiskt!!!

Idag kände jag på mig att  om jag åkte till World Market, så kanske jag kunde hitta det där, och visst... Felix lingon stod på hyllan...  priset... $6... 50 kronor för mindre än 300 g....jaja, flygbränslet kostar väl och allt annat, men 50:-!!!!


Nu har jag i alla fall lingon och när jag ändå var där så hittade jag oxå Läkerol med min favvosmak, så det fick bli en sån oxå!!

Bildkvalitén är inte bra, men jag hoppas att Ni se hur liten burken är!!!


Bad

Av Catrin - 19 april 2009 21:48

Så äntligen kom då även sommaren till Phonenix. Underbara dryga 30 grader och lite fläktande vind.

Var ute och sprang med Anton, eller jag menar att Anton var ute och sprang med mig.....över 30 grader och inte jättevältränad....pappa tog över varv två med honom...på cykel....han hade fått en lårkaka eller kände sig gammal efter matchen han spelat tidigare på dagen......vet inte säkert:-).

Var i alla fall helt SLUT och varm, så jag tog mig ett dopp i poolen!!! Japp, det är säkert, jag gjorde det!!!!  Poolen var inte mer än 20 grader så det var Catrinrekord, men ack så behövligt!!!

Så nu vet Ni det, 19 April badade jag. Har Ni hemma badat än?

Ps. Om Ni undrar varför våra stolar ligger ner runt om så är det antingen för att fotbollarna inte skall hamna i poolen eller i ngn kaktus..... Ds

Av Catrin - 10 april 2009 19:45

Åkte österut mot fina Scottsdale för att se en av världens högsta fontän. Byggd för över 30 år sedan och når 560 foot ( 170 meter). Dock blåste det på och det blev väl inte riktigt som vi hade tänkt oss, men kul och vad fint det är där. Värt att ta ytterligare ett besök på platsen.


Efter det var det dags att åka vidare mot "Fashion Square" där det fanns en mobil utställning om Titanic. Under tiden som vi stod i kö så delades "boardingpass" såsom de antagligen såg ut på riktigt.

Namn stod på andra sidan(se bild) och jag hade tur att få en svensk mans biljett. Det fanns även lite information om passageraren på kortet.

Vi gick runt och tittade på saker som de räddat från fartyget såsom toalettväskor, smycken, kranhandtag från 1a klassens toalett, kläder och läste om hela förloppet. Hur intressant som helst!!!

Dags att se filmen igen kanske.

Av Catrin - 9 april 2009 19:42

Så var det då än en gång dags för Anton att motta ett diplom för sin fina insats i skolan igen. Båda barnen har ju igen fått högsta betyg i skolan och visst är både de och vi såå stolta!!!

Lunchen med rektorn bestod av Subway macka med tillhörande dricka och naturligtvis chips:-)


Av Catrin - 7 april 2009 03:15

Idag var jag på lunch med de amerikanska tjejerna som jag brukar umgås med. Alla har vi barn i skolan och i ungefär samma åldrar.

Linda (hon till vänster) började jobba i höstas, så henne försöker vi träffa över en lunch då och då, och idag var vi på en mysigt cafe/restaurang och tog en god lunch. (Teresa i mitten och Jenna till höger)

Vi har alltid lika trevligt och tiden går så fort när vi träffas!!!


På väg hem så skulle jag se om jag kunde hitta hasselnötter....det har ju inte varit det lättaste, och eftersom jag fått ett brödrecept av mamma innehållande hasselnötter så var jag ju tvungen att hitta det!!! Åkte till en liten finare affär som heter AJ's och där hittade jag något som såg ut som hasselhötter, men kallades för Filberts...blev lite osäker på om det var samma sak, så jag såg ut en äldre dam och frågade henne om hon visste om detta kunde vara hasselnöt. Fick då det helt otippade svaret att hon aldrig sett en hasselnöt........ men då var det en man som jobbade där som sa att Filberts är väldigt nära besläktade med hasselnöten, så jag gick därifrån med 113 g filberts och 4 dollar fattigare. Nu skall brödet bara bakas oxå!!

Av Catrin - 5 april 2009 16:16

Här kommer då en bild av Anton och hans nya DiamondBack cykel.

Lite kul är det med märket av cykeln eftersom vi bor där ormen Diamondback  faktiskt finns samt att stadens baseball lag heter detsamma.

Ovido - Quiz & Flashcards