Alla inlägg under december 2008

Av Catrin - 31 december 2008 00:26

Idag har vi firat Svenskt Nyår, så klockan 16:00 så var det dags för oss att fira in det nya året och med det önskar vi Er Alla Ett Gott Nytt År!!!

Av Catrin - 30 december 2008 23:23

I Page finns en plats som heter Horse Shoe Bend och där svänger Coloradofloden runt som en hästsko. Oerhört vackert och en fin naturupplevelse!!

Av Catrin - 30 december 2008 23:17

I Utah finns massor av trevliga nationalparker och Bryce Canyon är en av dem och den ligger dessutom på väg från Salt Lake City, så där passade vi på att tillbringa några timmar.

Fantastisk natur, men kanske finare på sommaren/våren/hösten i solned/uppgång. Frisk luft blev det i alla fall och vi fick lära oss att det är en av de mörkaste platserna i Utah.

Av Catrin - 26 december 2008 23:06

Äntligen snö!!! Äntligen vinter!!! Antagligen också bättre vinter än i Sverige:-).

Fredag, Lördag och Måndag åkte vi i Brighton. Underbart!!! Vilka backar och speciellt när de var helt nypistade. Pga av all snö som föll under torsdagen så var Lavinfaran hög, speciellt i Alta, så där hörde vi att sprängde rätt regält, även när vi var där så sprängdes det och endel nedfarter var avstängda.

Vi njöt av underbar skidåkning, underbar natur och fantastiskt ljus. Vill mera, men nu får vi nog vänta tills nästa år. Här kommer i alla fall bilder från vår skidresa, och nu skall jag försöka fynda lite roliga skidkläder till mig och barnen.

Av Catrin - 25 december 2008 22:33

Juldagen och äntligen påväg mot första skidresan här i Usa. Startade tidigt som vi i familjen brukar, så 5:30 bar det iväg. Vi visste att det skulle bli svårt att hitta mat/toalettställen så vi var förberedda. Cedar City var vårt första mål. För att ta sig över från vår väg till vägen mot Salt Lake så var vi tvungna att åka en liten mindre väg. Dessvärre var den så liten och snöstormen så enorm, så det tog oss hur lång tid som helst. Fick liksom kolla vart vägen svängde och om det var några bilar ivägen. Endel stannade på de mest olämpliga platserna för att sätta på sina snökängor, men Volvon gick dom den skulle och än så länge så fick snökedjorna ligga kvar i bagaget. Bilden är f ö från denna väg.

IHOP var det enda matstället som var öppet (det var ju Christmas Day) och det var gott med mat.


Innan det var dags att ta sig till hotellet så var vi och hämtade ut våra skidor och pjäxor.

När vi var klara så var vi lite sugna på att åka till backen som vi tänkte ta på fredagen och kolla hur det såg ut. Nu i efterhand så funderar man på hur dum man får va.....ut och upp för en 30 min lång backe i snöstorm... en Christmas Day....

Vi hade en bil framför oss med släp coh vi tog oss långsamt men säkert upp för backen.  Tillslut fastnade bilen framför och eftersom vi inte ville fastna bakom honom så skulle vi göra en sväng....vi fastnade också....

Jaha, vi gjorde vad vi kunde (mjukisbyxor och gummidojjor...) men det gick inte alls bra. Försökte få på snökedjorna utan att lyckas eftersom vi inte kom någonstans.. Henry gick till den andra bilen och hjälpte honom, så att han kunde hjälpa oss, men han drog.... Precis framför där vi fastnat var ett hus och efter ett par timmar så börjar det "ramla ut" folk. De var inte nyktra om man så säger men väldigt hjälpsamma, så tillslut fick vi lånat en skyffel, och jag fick lånat en toalett och tillslut efter nästan 3 timmar så var vi loss.....


Dan efter när vi skulle åka så inser vi att vi stått precis framför backen och huset, ja, det var värmestugan. De mindre nyktra människorna var de som jobbar på Brightons skiresort.... Vilken dag!!



Av Catrin - 23 december 2008 21:26

God Jul till Er alla från oss hela vår familj!

Saknar Er alla men främst då familjen. Hoppas att tomten kommer till Er oxå!!

En JulKram Till Er alla!!

Av Catrin - 22 december 2008 01:19

Ja, det blev ytterligare en resa till Tucson.

Idag åkte vi hemifrån vid 8:30 och Albin och jag kom hem runt 17.... Snacka om att det tar tid. Vill bara meddela en sak till vilka som nu bestämmer om vägar här i Arizona TACK FÖR HOV-LANES!!!! Vi kunde säkert dra förbi ett tusentalsbilar pga av det. UNDERBART!!!! Tur att vi var två ibilen, annars hade vi väl kommit hem i natt..


Bilen, jo det är en "Lava Sand" färgad XC70 årsmodell 2006. Lägger in en bild imorgon på den för just nu är det lite för mörkt för att se plus att det faktiskt regnar....

Imorgon skall vi även ta bild på den "krockade" bilen och skicka iväg till en försäkringsgubbe.

Av Catrin - 21 december 2008 02:47

Skönt att få sova ut och äta frukost i lite lugn och ro, innan det var dags att åka och kolla på ytterligare en bil, 1 timme bort....

Den var inte alls lika fin som i tisdags när vi var och tittade på den (kan bero på att det var mörkt och regnade), så det var bara att åka hem igen...

Åker iväg för att handla lite och när jag skulle backa ut så var jag jättenoggran att ingen annan backade och inga backljus i sikte, så jag backar långsamt ut och precis när jag skall lägga växeln i Driveläge så inser jag att en kärring har kört på mig!!!
Skit skit skit.... hon verkar chockad och ber om ursäkt och säger att hon skall ringa sin man, så jag ringer min oxå för att fråga vad jag skall göra. Han säger att det finns väl ett papper i bilen som vi kan fylla i, men det finns det naturligtvis inte, så jag blir väl lite sur på honom och hoppas att han skall komma till min räddning...och tänk så väl jag känner min man...han kom. Vi fick bytt info, men skit vad typiskt när vi nu skall skaffa oss en egen bil och därmed egen försäkring.....

Man blir ju matt och det är ju rätt mycket känslor som redan flödar med jul och längtan efter familjen så nu har jag ont i magen...

Blir det en resa till Tucson imorgon oxå?!?!

Ovido - Quiz & Flashcards