Alla inlägg under oktober 2009

Av Catrin - 29 oktober 2009 20:54

Jag ledsen på att jag blivit en urdålig uppdaterare och bloggare och jag ber om ursäkt för det. Vill inte skylla på något men det är ganska mycket att fixa med just nu.

I helgen var det i alla fall turnering med båda grabbarna och första matchen spelades på fredag kväll. Henry skulle kolla på Albin och jag på Anton. När det gäller Albins lag så förlorade de i slutsekunderna med 3-2. Antons lag hade tilldelats en domare som hade passat bättre på en pub, och där hade hans drickande varit ok.... Han var alltså onykter och äldre, var på den sida av planen där inte spelarna var, kunde inte se sin klocka utan att stå och titta på den i 15 sek. Han såg ut som Benny Hill för er som kommer ihåg honom:).

Istället för straff så blev det en droppboll bl a, så de förlorade matchen tillslut med 3-1.

Lördagen såg bättre ut. Antons match var först och de vann den med  2-1 och Albins lag vann med 6-3. Söndagen kom och Albins lag spelade än en gång riktigt bra och de vann med 3-0 och Antons lag vann med klara 7-1. Albin var nu klar för final, så det blev till att åka till Ikea för att inta lunch (för andra dagen i rad). Finalen spelades mot det laget som de förlorade mot på fredagskvällen så det såg ut att bli en spännande match, och det blev det på många sätt och visst vann de!!! 4-1 blev slutresultatet och ett mycket bra spel av båda våra svenska killar!!!     


Av Catrin - 9 oktober 2009 01:55

Imorgon är det dags för Anton att gå till skolan igen. Albin är nu på sin första träning efter att ha varit sjuk, och vi hoppas att det går bra eftersom de har sin första seriematch på Lördag och då vill han ju gärna vara med.

Anton har ingen seriematch denna helgen så det passar oss alldeles utmärkt, ger honom några extra dagar av vila.


Imorgon blir det Outletet för mig. Skall se om jag hittar något som kan vara bra att ha i ett Januarikallt Sverige:)

Av Catrin - 7 oktober 2009 21:40

Lite uppdatering på sjukdomsfronten här i Phoenix.

Jag var ju lite krasslig i slutet av förra veckan, och mådde kanske som sämst under lördagen. Dock finns det ju så många bra preparat här så jag drog i mig så mycket jag kunde under fredagen och lördag morgon eftersom det skulle vankas fotboll hela dagen.

Anton match var först och han spelade sin första 11 vs 11 mot ett Mexikanskt lag och i en Mexikansk liga (de brukar spela i den de lördagarna som de inte har ngn seriematch).

I med lite lunch i magen och kolla runt på Target innan det var dags för Albin att ha en scrimmagematch.


När vi kom hem så var det bara att byta kläder innan det var dags för Vinkväll med Tjejerna. Vi hade en ny tjej med, Crystal som vi hoppas tyckte tillräckligt om vårt sällskap så att hon kommer med nästa gång oxå!


Söndagmorgon och när Albin kom till vår säng så hade han nästan 40 C.....aj aj aj... Under söndagen så var Albin och jag i var sin soffa och Pappa fixade med sin motorcykel plus att han och Anton var och köpte ett verktygsskåp....

Måndag och Albins feber har gått ner mot 39 C, vi va hemma igen och mera filmer och tv....

Tisdag och Albins feber är borta!!! Vi åker till Target och handlar lite och tar det lugnt. Äter gör han oxå för första gången på några dagar.

13:00 Skolsköterskan från skolan ringer och vill att jag hämtar Anton som har feber; 100F.... Hey, typiskt, när sjukdomen var på väg bort från oss!!

Hämtar Anton och nu skulle vi behöva 3 soffor:).

Onsdag: Efter att ha sovit helkasst så går i alla fall Albin till skolan, det är bara halvdag och Anton och jag ligger igen i varsin soffa med varsin huvudvärk!!

Vi hämtar Albin och han känns fortfarande ok, nu vill jag dock bara bli av med huvudvärken!!!

Ovido - Quiz & Flashcards