Alla inlägg under januari 2009

Av Catrin - 31 januari 2009 23:47

Nu är det stor FOTBOLLSFEST här i Phoenix!!

Stans lag har gått till final för allra första gången och folk är som tokiga. De åker omkring med Cardinalsflaggor(laget heter Cardinals) på bilarna och alla är helt hysteriska. I affärerna så säljs allting med Cardinals eller Fotboll och ja, herregud.... Alla har typ fest och vi skall som förra året hem till underbara familjen Ekdahl vars son spelar fotboll (soccer) tillsammans med Anton.

Finalen går i Tampa och Cardinals kommer att möta Steelers from Pittsburg (tror jag...)

När vi var i affären så kunde jag inte låta bli att ta några bilder på olika "Super Bowl Tårtor".... så här får Ni se hur färgglatt det kan va!!!

Vill oxå bara meddela att vi köpte en chipspåse inför finalen på 907 gram.... kanske dags att öka på jättepåsen i Sverige?!?!

Av Catrin - 29 januari 2009 03:24

Scandinavian AirlinesNu har vi bokat årets hemresa till Sverige. Denna gång kommer bytena mot Sverige ske i Seattle och i Köpenhamn. Första gången i Seattle, så det kan ju bli lite spännande... Landar i Göteborg gör vi i alla fall Måndagen den 8 Juni på eftermiddagen. Barnen börjar nu att räknar ner.....

Av Catrin - 25 januari 2009 21:29

Dags för turnering igen och denna gången på hemmaplan. Underbart att bara ha 5 minuter dit. Trots det så fick vi använda oss av ett schema så att vi visste när vilket barn skulle vara var, så det var minutiös planering med mat och mellanmål så att alla matcherna orkades med, och allt gick enligt planen, nästan i alla fall.....

Anton och hans lag gick till final och ledde den med 1-0 fram till sista minuterna då det andra laget gjorde ett mål eller nästan i alla fall. (jag såg bara halva finalen eftersom Albin spelade samtidigt), så Antons sista match gick till straffar och den förlorade de tyvärr.

Båda grabbarna spelade dock men mycket vilja och glädje, speciellt under Söndagen och jag har nog aldrig sett Albins lag spela SÅÅÅ bra. Kul att se att de utvecklas!!

Här kommer bilder på grabbarna från helgens underbara turnering (runt 25 grader och en underbar ljummen vind...man ser tom randen från flip-flopp skorna:-))

Av Catrin - 23 januari 2009 19:35

Denna veckan har gått i shoppingens tecken förutom igår torsdag då jag satt och läste om "Justice Court" och var på fruträff (Tack för de goda våfflorna och äppelpajen!!Mums).

Så skulle vi då, Åsa och jag scrapbooka  (ååhhhh, mina grejer ligger fortf kvar på hennes bord....), men när jag vaknade så hade min shoppinglust kommit tillbaka och Åsa, hon var också shoppingsugen så det blev ju bra. Herregud vad man kan hålla på, och att man kan ångra sig så... Någon som man tyckte var snyggt vid 10 var inte snyggt vid 13.... kan det vara åldern...nej, knappast:-)

Trevligt var det i alla fall, och jag kom hem med handdukar (älskar handdukar), ngn tröja, en snygg skjorta till min man och nya fotbollsstrumpor till densamme.

Bilden här är från Pier 1 Import där jag också köpte mig ett vinställ. Visst är det en underbar stor kudde som hon hittade?

Av Catrin - 17 januari 2009 03:33

...men väl min man och Anton. De verkar göra en riktigt bra turnering och de har vunnit sina första 2 matcher. Pratade med Anton för en halvtimma sedan och han verkar nöjd. Fick göra 1 mål i första och 2 i den andra matchen så humöret var på topp!!

Hoppas att pappa fångat fina bilder på honom:-) 


Albin hade oxå en match idag som de i och för sig förlorade men de spelade bra. Årets första riktigt varma dag var det också, tror att det var runt 27 grader och nu när man vant sig vid 15 så var 27 varmt, men det var skönt att få lite färg på armarna ....

Efter matchen och duschen så var det dags för mat och bio "Paul Blurt: Mall Cop" tillsammans med en kompis och hans mamma.


Imorgon är det stormatch här.  Fotbollslaget här i Phoenix "Cardinals" spelar imorgon en viktig match, om jag fattat det hela rätt så om de vinner så får de spela den stora Super Bowl finalen. Kanske det blir ngt att titta på....

Av Catrin - 9 januari 2009 15:14

 De fick AC DC i julklapp för Guitar Hero... Den tomten kan inte känna till barnens mamma......

Just nu spelas det innan 7 på morgonen och så snart läxorna är klara. Deras pappa tycker oxå det är väldans kul att rocka loss...

Jag skall nog gå och köpa mig öronproppar, för jag tycker inte OM den musiken (några är överkomliga), men måste de ha det så högt?!?!?

PS3, AC/DC Rock Band Song Pack (PS3)



Av Catrin - 8 januari 2009 22:17

Såklart vill min "store pojk" oxå att hans "lag" skall vara med på bloggen, så här kommer Volvo APG SoccerTeam......(ser vältränade ut vá?!?)

Ovido - Quiz & Flashcards