Alla inlägg under maj 2008

Av Catrin - 31 maj 2008 17:24

Så var vi då tillbaka till gamla Svedala.

Vi landade itid och alla väskorna var med. Allt gick som planerat och vi var lagom trötta när när vi kom ut på flygplatsen och möttes av Fam Bark och Brag samt farmor och farfar. Det var en STOR överraskning att alla dem hade tagit sig till flygplatsen ( visst, de bor typ 10 min från flygplatsen, men ändå!). Det kom allt några tårar och det var kul att se dem efter 1 år.

Barnen hann knappt komma hem till farfar och farmor innan det bar ut till skogen, speciellt Albin tyckte att det var kul att få gå ut och röja iskogen.

Nu när jag skriver detta är klockan 17:30 Svensk tid och jag har varit uppe i snart 29 timmar......det är verkligen helt sjukt detta, men jag hoppas att vi kommer att komma över jet-lagen så snart som möjligt.

Barnen har som vanligt gjort en bra överresa utan problem!

Av Catrin - 29 maj 2008 18:57

Ja, nu är det mindre än 1 dygn kvar tills det är dags att lämna detta landet för 6,5 vecka i Sverige.

Vi har vägt väskor och packat om och packat om och nu verkar allt få plats (plats finns men vikt?!?).

Barnen fördriver nu tiden med att titta på en av sällskapsresorna, och  

snart skall vi ut och fixa det sista. Skall handla lite frallor som vi kan ha på planet mellan Phoenix och Washingotn (man kan handla snacks box men det är typ bara chips och kakor) så barnen vill hellre ha mackor!!

Skönt att se att vädret skall bli varmt. Kan ju verkligen behövas, jag som fryser när det blir 25 grader:-)

Snart så ses vi!!! Jag kommer nog inte skriva mera förrän vi är i Sverige.

Av Catrin - 28 maj 2008 05:40

Igår var vi och badade med de amerikanska kompisarna och det var kul och så där lagom varmt.

Idag var det dags att besöka ett vattenland i Tempe. Albin ville så gärna att vi skulle åka till ett vattenland och det passade bra att göra tillsammans hela familjen nu innan vi åker och lämnar pappa kvar.

Vi åkte rutchkana och hoppade i vågorna och hade det väldigt kul tillsammans. Det slutade dock med att Albin snubblade på något och skar upp hälen lite, men det är helt ok.


Av Catrin - 27 maj 2008 15:58

Ja, då var denna natten avklarad....

Var uppe och hämtade papper och penna eftersom jag kom på  endel saker mitt i natten....Börjar bli lite rädd att jag skall glömma något som jag vill ha med...är det detta man kallar resfeber?!?!?

Har i alla fall inte sovit så där jättebra, men idag skall vi fixa lite med packningen, tvätta och åka och träffa de andra hikingstjejerna med deras barn.

Återkommer sedan med bilder från badet, om jag nu får med mig kameran?!?!

Av Catrin - 26 maj 2008 15:52

Det var dag att fira Albin tillsammans med hela familjen (Henry är ju inte i Sverige när Albin fyller år), så dagen började strax efter 6 med Mannagrynsgröt och presenter. Han hade dagen innan berättat att vi kunde välja att sjunga på svenska eller engelska, och denna gång blev det svenska.


Vi hade beställt en glasstårta också och han hade själv valt vilket motiv på den, och som Ni ser så valde han Hulken.

Det passade bra för Kethy och Erik var här på middag så detta blev desserten (Ni kan ju bara gissa hur gröna alla var runt munnen.......).

Kethy och Erik åker hem till Sverige nu efter att ha varit här i 2 år, och av en ren tillfällighet så kommer de att åka med samma plan som oss på fredag. Kul med lite resesällskap mellan flighterna!!

Av Catrin - 24 maj 2008 01:22

Nu har min man äntligen kommit hem efter att ha varit borta en vecka. Jippi!!!

Han saknade dock Ms McDermott (barnens EL lärare) som bild på bloggen, så här är "världens bästa lärare" vad gäller att lära ut Engelska:-)

Av Catrin - 24 maj 2008 00:02

Vill ju lägga in en bild på Carrie och Max.

Det är hemma hos Carrie som vi varit på Thanksgiving och Halloween, och vi brukar även träffas för att dricka vin tillsammans med Kristina (Albins fröken).

Av Catrin - 23 maj 2008 16:23

Barnen och jag hade bestämt att vi skulle hika nu på morgonen men termometern stod på 13 grader = vi kommer att frysa ihjäl om vi går ut, så nu har vi bestämt oss för att gå vid lunch istället, för det ska dock bli 25 på dagen, så vi hoppas på det!!!


Igår hade oxå vi värsta röjardagen (ibarnens rum) och barnen slängde massor av grejer som de borde slängt för längesedan. Ibland är det bra när pestservice skall komma och man måste plocka bort saker från alla väggar!!!

Ovido - Quiz & Flashcards