Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

Från Albuquerque to Santa Fe

Av Catrin - 21 mars 2009 14:06

Vaknade lite mera förberedda denna dag genom att vi kvällen innan handlat med oss lite nyttiga flingor, hyggligt bra youghurt och bröd med fibrer i. Kändes tvunget eftersom jag visste att vi skulle ge oss ut på en längre hike.Vi åkte nu norrut mot Santa Fe och när vi kommit halvvägs så svängde vi av för att besöka ”Kasha-Katuwen Tent Rocks National Monument”. Det heter så för att bergen som ni ser på bilden är formade som tält. Hiken tog ungefär 2 timmar och det var skönt men lite jobbigt, men man vill ju känna att man rör sig... underbart och annorlunda var det i alla fall eftersom man fick gå/klättra mellan bergen och då fick man ju dessutom skugga( tur att vi var där tidigt).När man väl kom upp på toppen så inser man igen hur stort detta land är. Helt sjukt stort och sååå mycket ytor överallt!! När vi hikat färdigt hade vi fått tips om att i en Indianby nearby skulle ha ”Corndance”, så vi blev ju nyfikna och ville gärna se detta, men det enda vi hittade var manliga Indianer som hade på sig sina ”indiankläder” och som bara bad oss ”GO AWAY GO AWAY”, så det var typ bara att åka därifrån..man vill ju inte hamna i trubbel......Efter det var det dags att åka mot Santa Fe och leta upp hotellet så att vi kunde bli av med allt bagage. Sedan styrde vi bilen mot ett utav NewMexicos 8 pueblos (Indiansamhällen) där man kunde få promenera runt om man betalade $7. Ville man ta kort så fick man betala ytterligare $10..... snacka om business... Vi betalade i alla fall, men inte en Indian vi såg ute (bara i bilar) förutom en i affären där man köpte sina tillstånd. Bilden längst ner är från deras Plaza, och det i mitten har de som ngn slags ritual 2 ggr/år.Lite intressant och dammigt (inte en asfaltsväg i sikte).Kvällen avnjuts i små gallerior och butiker på jakt efter en kruka från Navajo folket som är från Arizona, men inget inköp mer än dricka för pojkarna och vin för mig. 

 
 
Ingen bild

agneta

26 mars 2009 18:42

Härliga bilder! Kul att få se.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catrin - 20 december 2009 05:14

Japp, så är då snart detta 2,5 års äventyr till ända. Det sista så har inte tiden riktigt funnits till att blogga, och bilder har jag inga kvar att lägga upp....   Just nu så är vi inne i en avskedsprocess, där tårar kommer varje gång som man s...

Av Catrin - 29 oktober 2009 20:54

Jag ledsen på att jag blivit en urdålig uppdaterare och bloggare och jag ber om ursäkt för det. Vill inte skylla på något men det är ganska mycket att fixa med just nu. I helgen var det i alla fall turnering med båda grabbarna och första matchen sp...

Av Catrin - 9 oktober 2009 01:55

Imorgon är det dags för Anton att gå till skolan igen. Albin är nu på sin första träning efter att ha varit sjuk, och vi hoppas att det går bra eftersom de har sin första seriematch på Lördag och då vill han ju gärna vara med. Anton har ingen serie...

Av Catrin - 7 oktober 2009 21:40

Lite uppdatering på sjukdomsfronten här i Phoenix. Jag var ju lite krasslig i slutet av förra veckan, och mådde kanske som sämst under lördagen. Dock finns det ju så många bra preparat här så jag drog i mig så mycket jag kunde under fredagen och lö...

Av Catrin - 28 september 2009 03:30


   Så var det då äntligen dags, ja, vi får vänta ytterligare några veckor innan Albin har sin första seriematch, men detta pga att olika turneringar pågår bla. Coach Andy hade fixat en scrimmage match i fredags kväll mot ett Mexicanskt lag som br...

Ovido - Quiz & Flashcards