Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Catrin - 10 maj 2009 03:02

Så Äntligen kom vi då iväg, vädret skulle bli bättre än förra helgen då det skulle vara 15 kalla grader och risk för Thunderstorm (inget kul att hika i).

Uppe före tuppen och iväg strax efter 6 på morgonen, laddade och klara för en av världens häftigaste platser.

Vädret var underbart dryga 20 grader och en vind som man ibland kände av och DÅ njöt vi alla!!!

Neråt kunde man nästan gå hur långt som helst, men vi ville ju gärna ta oss hela vägen upp så efter några kilometer var det dags att vända, äta lite pannkakor i skuggan av ett träd och ladda inför uppgången.

Mitt högra knä brukar vilja trilskas och det var ingen skillnad nu heller. Varför dessa stockar som gör att det blir som trappor?!?!?

Kanske för poståsnan eller för att trailen inte skall rinna bort i skyfallen...jobbigt blev det i alla fall och med den underbara solen mitt i ansiktet och kroppen och en underbart skön tung ryggsäck på ryggen så behövde jag i alla fall inte frysa.......

När vi kom upp så var det skönt att sätta på sig en torr tröja och flip-flop:-)

En skojig hike som vi avslutade med att ta några utflyktsplaster på den östra sidan som vi inte varit på tidigare. Där hittade vi favoriten (bilden på mig och min käre man). Underbar plats!!!

På väg hem så gjorde vi oxå ett inköp av en Navajokruka som vi så länge suktat efter och kanske kommer det en bild på denna samt Indiankvinnan som vi köpte den av.

Anton fick oxå gjort ett inköp av en "Dream Catcher" som länge velat ha, så det var en närmast Perfekt Dag!!

Ovido - Quiz & Flashcards