Alla inlägg den 13 december 2007

Av Catrin - 13 december 2007 21:27

Denna gång var det dags att gå på vinprovning. Spännande tyckte jag som inte varit på någon sådan i USA.

Vi träffades vid 6 utanför Jug Barell, och när alla samlats så intog vi stället iklädda glitter dagen till ära.

Vi provade 2 vita och 2 röda, alla från South Africa, och han som hade vinprovningen för oss var verkligen jättetrevlig och berättade ganska mycket om dem. Synd bara att man inte kommer ihåg vad han sa.

Vi beställde in lite plockmat som vi hade till vinet och det var inte dumt med lite bruschetta till vinet. Efter vinprovningen så beställde vi in ytterligare 3 flaskor av det lite finare vinet, och visst var det gott!!! Peter kom och hämtade Marika och mig vid 10, och det kändes lagom. En fantastiskt rolig kväll som vi nu måste göra om!!!! Skall försöka fixa en bild också!

Av Catrin - 13 december 2007 15:40

Så var det då dags för lucia. Albin hade bestämt sig för att vara pepparkaksgubbe, och tillslut hittade jag den i en flyttlåda. Han var superladdad och barnen hade dagen till ära fått med sig julmust och en lussebulle som Elisabeth så snällt hade bakat till oss. Albins fröken Mrs Arnold hade frågat om jag ville titta och visst ville jag det!!!! De hade lottat en lucia och det blev Carley. Mrs Arnold hade på sig en nationaldräkt från Dalarna och var sååå fin! Carley fick på sig lucialinnet och bandet och kronan och var så söt. De skulle träna på sången en gång innan de skulle upp till kontoret och då kom tårarna (igen). Tänk att 30 amerikanska barn kan sjunga en svensk lucia sång!!! Det var nog den finaste luciasång jag nånsin hört. Önskar att Ni alla kunde höra den, skall försöka få in den på bloggen! De var sedan runt bland de olika klasserna (även Antons) och efter det bjöd både Albin och Anton på Annas pepparkakor. På bilden ser Ni Albin vid våran fina snögubbe (dock inte gjord av snö), och Mrs Arnold med Carley.


Ovido - Quiz & Flashcards