Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Catrin - 11 januari 2008 00:51

Så var det då dags att åka med Antons klass på field trip.

Vi skulle åka till sjön Lake Pleasant som ligger ca 10-15 min bort med buss. Alla tredjeklassare tog plats i de typiskt amerikanska gula skolbussarna och volymen var hög på barnen, antagligen pga av förväntan om vad som komma skulle. Jag försökte memorera de barn som jag hade ansvaret för, och det är ett ganska stort ansvar här. Jag räknade barnen hur många gånger som helst under dagen....

Barnen var uppdelade i tre grupper, och tre "stationer" skulle avverkas under förmiddagen. Först fick Antons grupp göra lite lekar som gick ut på kommunikation med eller utan att få prata. Pojkgruppen hade det svårare än vad tjejgruppen hade.....

Efter det var det dags för Natur hike. Vi gick en miles lång vandring samtidigt som ParkRangern berättade om olika växter och djur. Det finns en slags "rat" uhggg" som tar allt den hittar, som tex mp3-spelare, mobiler och allt möjligt. Den tar sakerna till sitt bo och kissar på det.....ganska intressant...... Man vill med andra ord inte tappa något när man är ute och hikar.

Efter det var det dags för lunch, och efter lunchen så fick barnen ta sjövatten och titta i två olika microskåp för att se om de kunde hitta några djur. Det var verkligen JätteIntressant och Anton uppskattade verkligen utflykten.

Jag var hemma igen vid 1:45, helt slut, men glad och nöjd att jag fick vara med och att alla "mina" fyra barn var med tillbaka



Ovido - Quiz & Flashcards