Alla inlägg den 25 januari 2008

Av Catrin - 25 januari 2008 20:01

Som jag tidigare skrev som har detta varit en kort vecka. Barnen var lediga på måndagen (Martin Luther Kings Day), och tisdagen så tvättade jag ALLT som vi haft med oss, för ALLT luktade rök (cigarettrök, alltså).

På onsdagen så var det dags för fruträff som denna dag bestod av Hiking i Cave Creek. Ett helt underbart ställe (skall se om jag kan fixa ngn bild från Marika som hade med kameran), som jag med all sannorlikhet kommer att återvända till.

På torsdagen skulle pestservicen komma mellan 10.30-11:30, han kom 12:15.... men nu är det i alla fall gjort, så förhoppningsvis så vill inte svarta änkan bygga sitt bo i vårt garage mera....

På eftermiddagen fixade jag till lite Gevaliakaffe, Ballerinakex och Pepparkakor, och åkte till skolan där jag fick träffa Albins fröken(Mrs Arnolds) mamma och pappa. Vi fikade och pratade om båder Sverige och Usa. Hon har bott här i 43 år, men pratar fortfarande med utpräglad Stockholmsdialekt. Det kul att få träffa dem!!!

Fredagens sysslor gick till att leta efter jeans till Anton. Han har redan vuxit ur Levisjeansen jag köpte i oktober, och det är inte lätt att hitta byxor som är smala men långa, men tillslut så hittade jag dem.

Efter det var det lunch med Åse, och vi hade så mycket att prata om (vi brukar oftast träffas med barnen) så tillslut var det bara att åka och hämta barnen från skolan, och skolveckan var slut.

Dags att hämta krafter inför turneringen!!

Ovido - Quiz & Flashcards