Alla inlägg den 7 november 2008

Av Catrin - 7 november 2008 21:22

Jag har sedan Juli någongång haft ont i min arm och från, men har alltid tänkt att det är ngt som jag gjort.

Nu har jag dock haft ont väldigt länge från nacken och hela vägen ner till handen egentligen, så i tisdags när Henry  var ledig så åkte vi och beställde tid hos vår läkare. När jag fått tiden så ringde jag till försäkringsbolagen och öppnade ett "case", så sen var det bara att gå dit.

Igår var jag där, och läkaren var verkligen trevlig och verkar kunnig, ialla fall vad gäller "mitt problem", så jag fick en remiss till röntgen och tabletter (han trodde att ngn nerv ligger i kläm mellan musklerna).

För att få göra röntgen så måste man ha godkännande från försäkringsbolaget igen, och de ville ha en kopia av remissen för att kunna säga om det var ok att jag åkte dit så det var bara att scanna remissen och maila över den (TACK för att man har en skrivare/scanner!!!).

Svaret kom redan  innan 10, så det var bara att åka dit.

"Walk-In" röntgen, väldigt bra. Fick fylla i hur många blanketter som helst, som vanligt och när jag var klar med det, så var det bara att gå in. På mindre än 2 timmar hade jag tagit mig dit, röntgat 5 plåtar och tagit mig hem via "apoteket". Snabbt och lätt i detta land!!

Nu väntar jag bara på besked...

Ovido - Quiz & Flashcards