Alla inlägg under maj 2008

Av Catrin - 8 maj 2008 03:03

Min käre man kom hem sent i lördagskväll efter en dag med volvograbbarna och var genomförkyld. Vi träffades knappt på söndagen eftersom han jobbade hela dagen och i måndags så åkte han iväg på expedition till Flagstaff.

Igår började jag känna mig lite halvkrasslig med huvudvärk och sååå trött och lite ont i halsen, och idag när jag vaknade så var jag verkligen helt slut!!!

Fick iväg barnen till skolan och hela dagen har jag tillbringat i soffan, sovandes eller kollandes på tv.

Helt hopplöst att vara sjuk men igår så frågade barnen om de fick kolla på en film. "Ja visst" sa jag, då frågade de om de fick se en hel film "jaja mensan gör ni det". Vet ni vad de valde? Jo, adventskalendern på typ 4 timmar eller nå´t........ De fick faktiskt se resten i morse för när klockan var 19:45 så fick det liksom vara nog..... Smarta är de i alla fall:-).

Hoppas att jag kan ta mig till outletet i morgon, skulle verkligen behöva det.

Av Catrin - 5 maj 2008 01:29

"Nu är det bara 26 dagar kvar tills vi åker till Sverige" sa grabbarna till mig idag, och kom då på att de ville gå in på SAS hemsida för att kolla in vilka filmer som kommer att visas på hemvägen.

Min store son håller på för fullt att planera allt han skall göra på planet mellan Washington och Köpenhamn, vad han skall se, vad han skall spela etc...ja det märks verkligen på de att de tycker att det skall bli kul att få komma hem.

De ser även framemot att få fiska med sin kusin på Hönö, hoppas bara på fångst oxå, annars går det nog bra att fiska krabbor i Jungfruviken.....

Idag hade skolan också "VolunteerAvslutning" och det bjöds på massor av saker med socker i (som jag fn undviker) och massor av god färsk frukt och naturligtvis vatten, så jag var nöjd.

Henry är ju borta hela veckan i Flagstaff och läxorna är färre så det blir nog en lugn vecka.

Av Catrin - 2 maj 2008 01:26

Så var det dags för Expeditionsbesök igen.

Det är alltid kul att få träffa svenskar även om man inte sett dem förut och denna gång blev det en bonus eftersom Marina var med (väldigt ovanligt med tjejer inom denna värld).

Det var kul att få prata med en tjej hemifrån och det blev snack om både ICA Landvetter(?!), mina nya platsvinglas, shopping och mycket annat som man kan prata med tjejer om.

Endel tog sig ett bad oxå trots att poolvattentemp endast var på 20 grader, så det var modiga grabbar.

Kul var det i alla fall att ha dem här!!!

Av Catrin - 1 maj 2008 16:38

Igår kom de i alla fall och plockade upp ormen från poolfiltret.

Jag hade dagen innan lagt håvnätet över själva luckan eftersom det finns två små hål i luckan. Vilket var tur, eftersom ormen under natten hade försökt ta sig ut, och då hade jag blivit orolig...en orm i trädgården......

När värmen började komma på förmiddagen så hade den i alla fall gått ner i filtret igen så det var en ganska enkel match för han som kom och plockade bort den.

Nu ligger ormen i 3 delar i vår landlords soptunna......


Ovido - Quiz & Flashcards