Alla inlägg den 27 september 2008

Av Catrin - 27 september 2008 03:24

Så var det då dags för Albins första match, och inte någon av hans föräldrar kunde vara med och titta.....

Som TUR är så har vi ju annan svensk familj som oxå har en son i Albins team, så 7:45 var vi och lämnade honom hemma hos dem, och bilden är tagen hemma under tiden han klädde på sig sina matchkläder för första gången.

Tyvärr förlorade de med 2-0.

Antons tema vann med 5-2

Av Catrin - 27 september 2008 03:12

Efter att ha legat deckat hela dagen så var jag redo för att för första gången i mitt liv sätta mig på en häst........de du Ingegerd, nu har jag gjort det!!!

Vi red på ett ställe ute i Cave Creek, som är som en gammal västernstad. Rätt ut 1 mil utanför detta ställe fanns hästarna.

När vi kom fram så välkomnades vi av åsnor som promenerade fritt på gården, och blanketter skulle fyllas i. En tygpåse fick vi med morötter och vatten, vatten till oss och morötter till hästen.....hur skulle jag få i hästen moroten utan att den tar hela min hand vad det jag mest tänkte på.....

Hästen jag fick hetter Strawberry, och den var som gjord för mig, lugn och fin och sansad. Jag fick också gå närmast guiden....kändes tryggt, eller?!?!

Kände för första gången på länge att jag inte hade kontroll, utan hästen hade kontroll över mig, men jag lärde mig, och vad kul att någon gör som man ber dem utan att behöva säga till två eller tre gånger (ni behöver inte fundera vilka jag tänker på).

Vi var i alla fall ute i 1 timma i solnedgång, och det var helt underbart vackert och fridfullt, och jag hoppas att Etelle njöt oxå...(vi undrade länge om det var hon eller hästen som var lat, men det var nog båda:-)).

Efter detta körde jag tjejerna till restaurangen där vi bokat bord, och själv åkte jag och hämtade barnen innan det var dags att hoppa i säng helt slut!!

Det var svårt att ta en bild eftersom jag faktiskt sitter på en häst som rör sig, men här är en!!

Ovido - Quiz & Flashcards